Ton combineert zijn zakelijke carrière als strategisch-creatief adviseur met een diepgewortelde drang om actief te zijn als kunstenaar. Zijn artistieke reis begon met het tekenen in Oost-Indische inkt en het schilderen met acrylverf. Echter, vanaf het eind van de jaren '80 vond hij een nieuwe passie: vliegende objecten. Ton experimenteerde met uiteenlopende materialen zoals spinnaker en carbon en raakte later gefascineerd door de unieke eigenschappen van Lokta-papier uit Nepal en bamboe.

Zijn werk bracht hem naar festivals wereldwijd, en zijn creaties werden geëxposeerd in musea, zowel in Nederland als internationaal. Onlangs heeft Ton deze passie hernieuwd en wijdt hij zich met volle toewijding aan het creëren van vliegende objecten van bamboe en papier. Voor Ton biedt het werken met fysieke materialen een waardevolle tegenhanger voor zijn digitale werk, zoals beeldbewerking en beeldontwikkeling met behulp van AI.

Het werken met bamboe en papier stimuleert een andere, meer vrije vorm van creatief denken in vergelijking met toegepaste kunst zoals digitaal ontwerp. Bovendien intrigeert hem de textuur van deze natuurlijke materialen, die eigentijdse vormen een archetypisch karakter verleent. Het contrast tussen vorm en materiaal voegt een extra dimensie toe aan zijn kunstwerken, waardoor ze zowel eigentijds als tijdloos aanvoelen.

Ton combines his professional career as a strategic-creative advisor with a deep-seated drive to be active as an artist. His artistic journey began with drawing in India ink and painting with acrylics. However, from the late 1980s, he discovered a new passion: flying objects. Ton experimented with a variety of materials, such as spinnaker and carbon, and later became fascinated by the unique qualities of Lokta paper from Nepal and bamboo.

His work took him to festivals around the world, and his creations were exhibited in museums both in the Netherlands and internationally. Recently, Ton has reignited this passion and is now fully dedicated to creating flying objects made of bamboo and paper. For Ton, working with physical materials provides a valuable counterbalance to his digital work, such as image editing and image development using AI.

Working with bamboo and paper stimulates a different, freer form of creative thinking compared to applied arts like digital design. Moreover, he is intrigued by the texture of these natural materials, which lends contemporary forms an archetypal character. The contrast between form and material adds an extra dimension to his artworks, making them feel both modern and timeless.